• 10 Meest gestelde vragen
  • Wij streven ernaar om de bestellingen in de maanden juni, juli en augustus met een aantal werkdagen te leveren. Door de drukte in deze maanden, kan dit langer duren of wordt de bestelling in twee of meer delen bezorgd. Indien je hebt gekozen voor de afleverwijze in een van onze winkels, krijg je een bericht wanneer je de bestelling in de winkel kunt ophalen. Bestellingen buiten het zomerseizoen zijn veelal binnen enkele werkdagen in huis, met uitzondering van buitenlandse uitgaven. Dit kan variëren van een tot enkele weken.

  • Zorg dat je bent ingelogd op deze website. Als je ingelogd bent kun je onder ‘Mijn account’ de status van je bestelling en je bestelhistorie raadplegen.             

    In bestelling betekent dat wij het product bij de uitgever besteld hebben, maar nog niet hebben binnengekregen.

  • Het is niet zo dat je automatisch tweedehandsboeken krijgt als je “voorkeur tweedehands of anders nieuw” hebt aangevinkt. Indien er een prijs voor een tweedehands product getoond wordt, is dit geen garantie dat deze geleverd kan worden. Wij kunnen de tweedehandsboeken alleen aan je verkopen als deze op voorraad zijn. Wanneer je de afleverwijze hebt gekozen, zie je het besteloverzicht dat naast onze voorraad is gelegd. Als je daar alleen nieuwprijzen ziet, hebben wij op dat moment helaas geen tweedehandsboeken op voorraad. Je kunt ervoor kiezen nieuwe boeken te kopen of terug te gaan in de bestelling om het later nog eens te proberen. We kopen de gehele zomerperiode tweedehands­boeken in van particulieren. Let er echter op dat de tweedehandsvoorraad een snelle roulatie heeft. We zijn afhankelijk van wat particulieren ons aanbieden en dat is beperkt. We kunnen je dus niet garanderen dat het op een later tijdstip wel lukt om de betreffende titels tweedehands aan je aan te bieden.

  • Het is voor een beperkt aantal scholen mogelijk om in termijnen te betalen. Indien dit bij jouw school mogelijk is krijg je een knop te zien bij de betaling van je bestelling. Er zijn altijd kosten verbonden aan het betalen in termijnen. De eerste termijn dient direct betaald te worden, zodra dit geregistreerd staat zal het pakket worden verzonden.

  • Afhankelijk van de school waar je je opleiding gaat volgen, kunnen er op lijst/pakbon zogenaamde “inningen” vermeld staan. Dit zijn kosten die je voor je opleiding moet betalen en die wij, in opdracht van jouw school, incasseren. Wij dragen de kosten van de inningen over aan school.

    Let op: wij leveren geen inningen. De school levert het product van de inning.              
    Deze artikelen zijn te herkennen aan de ** voor de titel van het product.

  • Digitaal lesmateriaal wordt in de meeste gevallen voor je klaargezet in jouw Elektronische Leeromgeving (ELO). De digitale producten staan onderop de pakbon vermeld. Je ontvangt ook een mailt over hoe je het digitale lesmateriaal moet activeren. Deze mail ontvang je op het emailadres dat bij ons bekend is.

    Het kan zijn dat je een envelop hebt ontvangen met daarin een activeringscode of een sticker (voucher). In deze envelop staat beschreven waar en hoe je de code moet activeren.

    Let op! Activeer je licentie uitsluitend na instructie van je docent. Volg dus niet de instructie zoals beschreven staat op het product! Gooi geen materialen weg die je in dit pakket ontvangt! Er kan nog een inlogcode op staan.

  • Als je de door jou bestelde en betaalde licentie niet ziet in de ELO van school of je kunt deze niet activeren, kun je contact met ons opnemen. Hieronder staat per school beschreven waar de licentie moet staan en waar je contact met ons kunt opnemen.

    Albeda

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    Arcus

    1. Inloggen op natschool.arcuscollege.nl
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze gaat dan werken
    4. Wanneer de licentie het onder Studieroutes niet doet, klik dan op het Home scherm onder Bestellen Leermiddelen op Naar jouw licenties
    5. Je komt terecht op de Maxies ELO, ook hier staan jouw licenties
    6. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    7. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop.

     

    Horizon College

    1. Inloggen op de Horizon Cumlaude omgeving
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    4. Wanneer de licentie niet onder Studieroutes staat > klik dan op Handige links
    5. Klik op Digitale leermiddelen
    6. Je komt terecht op de Maxies ELO, hier staan jouw licenties
    7. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    8. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    Leeuwenborg

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

                                                                                                                                               

    Nova College

    1. Log in op Mijn Nova Portal
    2. Klik op Mijn Leermiddelen – Student
    3. Klik op Mijn Leermiddelen
    4. Je komt terecht op de Maxies ELO, hier staan jouw licenties
    5. Klik op de licentie die je wil gebruiken
    6. Als er om een activatiecode gevraagd wordt, staat deze onder het plaatje van de licentie

     

    Roc De Leijgraaf             

    1. Inloggen op Mijn Leijgraaf
    2. Ga naar Mijn Apps
    3. Klik op Maxies Licenties
    4. Zodra je op de tegel van de Licentie klikt, werkt deze
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hier

                                                                                                                                     

    ROC Kop van Noord-Holland

    1. Inloggen op de ROC Kop van Noord-Holland Cumlaude omgeving
    2. Klik op studieroutes > hier staan de licenties voor de student klaar
    3. Druk op de betreffende licentie, en daarna weer op licentie
    4. Bij problemen met de licentie, ga dan naar het Home scherm, en druk aan de rechterkant op problemen met digitale leermiddelen.
    5. Via deze weg kan je een melding bij ons indienen. Nadat je de melding verstuurd hebt, pakken wij dit zo snel mogelijk op.
       

    Techniek College Rotterdam

    1. Inloggen op natschool.zadkine.nl
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op het logo van Lisette Werter Groep
    4. Klik op de licentie die je wilt gebruiken
       

    VAVO Lyceum van Twente

    1.  Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    ROC Midden Nederland

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

  • Retouren kun je zelf online aanvragen. Je dient daarvoor in te loggen op je Maxies-account. Ga na het inloggen rechtsboven naar het poppetje en klik op Retouren. Hier klik je op de order waarvan je boeken retour wilt sturen. Indien staat aangegeven dat je de boeken niet kunt retourneren, is de retour termijn van twee maanden verstreken. Staat dit niet aangegeven, vink dan de boeken aan die je retour wilt sturen. Er wordt gevraagd om een retourbon af te drukken. Controleer deze bon goed en stuur de boeken samen met de retourbon terug. De volledige procedure staat beschreven op https://www.maxies.nl/garantieregeling

    Licenties kun je alleen retourneren als je deze nog niet hebt gebruikt. Dit doe je ook volgens de hierboven beschreven stappen.

  • Ja, je kan jouw gebruikte boeken verkopen! Op onze homepage kun je gebruik maken van de tool “Verkoop jouw boeken”. De tool geeft aan of we de boeken inkopen en voor welke prijs.

  • Wanneer je werkgever garant wilt staan voor de betaling van jouw leermiddelen, dan kan de werkgever gebruik maken van promocodes.

    Wat is een Maxies promocode?

    De Maxies promocode is alleen van toepassing indien de benodigde leermiddelen door de werkgever worden betaald. De code is eigenlijk een werkgeverscode die nodig is om de benodigde leermiddelen op rekening van de werkgever aan te schaffen. De betreffende werkgever(s) maken de codes aan en verstrekken die aan de betreffende leerlingen.

    De werkgever dient contact op te nemen met de Lisette Werter Groep om in het bezit te komen van de benodigde codes. De werkgever kan de promocode hier aanvragen.

    De student plaatst zijn/haar “bestelling van schoolkosten” op onze bestelwebsite en gebruikt op de aangegeven plaats de ontvangen promocode. Uiteraard kan ook een ander de bestelling plaatsen, mits deze op naam van de betrokken student gezet wordt. De werkgever ontvangt een factuur volgens een vooraf afgesproken specificatie.

  • Bestellen
  • Het kan zijn dat een boekenlijst nog niet online staat. Dit wordt veroorzaakt doordat de boekenlijst nog niet definitief is vastgelegd door de docenten. Zodra de school akkoord heeft gegeven, wordt de lijst op de website geplaatst.

  • Je kunt te allen tijde producten (na)bestellen. Als het een product is van een boekenlijst kan dat via de boekenlijst. Als het een product is dat niet op een boekenlijst staat kun je dit via de zoekfunctie in de winkelwagen plaatsen en je bestelling afronden. Het na bestelde product kan niet bij de eerste bestelling geplaatst worden. Je krijgt ontvangt twee keer een pakket en betaalt dan ook twee keer de verzendkosten.

  • Het is niet zo dat je automatisch tweedehandsboeken krijgt als je “voorkeur tweedehands of anders nieuw” hebt aangevinkt. Indien er een prijs voor een tweedehands product getoond wordt, is dit geen garantie dat deze geleverd kan worden. Wij kunnen de tweedehandsboeken alleen aan je verkopen als deze op voorraad zijn. Wanneer je de afleverwijze hebt gekozen, zie je het besteloverzicht dat naast onze voorraad is gelegd. Als je daar alleen nieuwprijzen ziet, hebben wij op dat moment helaas geen tweedehandsboeken op voorraad. Je kunt ervoor kiezen nieuwe boeken te kopen of terug te gaan in de bestelling om het later nog eens te proberen. We kopen de gehele zomerperiode tweedehands­boeken in van particulieren. Let er echter op dat de tweedehandsvoorraad een snelle roulatie heeft. We zijn afhankelijk van wat particulieren ons aanbieden en dat is beperkt. We kunnen je dus niet garanderen dat het op een later tijdstip wel lukt om de betreffende titels tweedehands aan je aan te bieden.

  • In de zoekbalk bovenaan op de webpagina kun je het juiste boek vinden door de titel in te vullen. Zodra je het juiste boek hebt gevonden plaatst je deze in de winkelwagen en rond je de bestelling af.

  • Wij streven ernaar om een bestelling met drie tot vier werkdagen uit te leveren. In de maanden juni, juli en augustus is het druk met bestellingen van boekenpakketten. Het kan daarom zijn dat een bestelling in twee of meer delen wordt uitgeleverd. Het uitleveren kan in een van onze winkels of per post, dit is afhankelijk van jouw gekozen afleverwijze. Bestellingen buiten het zomerseizoen zijn veelal binnen enkele werkdagen in huis, met uitzondering van buitenlandse uitgaven. Dit kan variëren van een tot enkele weken.

  • Ja, wij leveren (bijna) alle boeken. Mocht het door jou gevraagde boek niet op voorraad zijn, bestellen wij het graag voor je. Je kunt jouw bestelling plaatsen via de winkelwagen.

  • Als jouw bestelling nog niet is verwerkt, kunnen wij het artikel voor je annuleren. Neem hiervoor contact met ons op via info@maxies.nl, vermeld hierin wat je geannuleerd wilt hebben en van welke order.  Wanneer het product al is verzonden, kun je het artikel zodra het bij je binnen is retourneren. In de flyer die je krijgt bij de bezorging, staat vermeld hoe je dit kan doen. Dit staat ook vermeld onder de volgende link.

  • Zorg dat je bent ingelogd op deze website. Als je ingelogd bent kun je onder ‘Mijn account’ de status van je bestelling en je bestelhistorie raadplegen.             

    In bestelling betekent dat wij het product bij de uitgever besteld hebben, maar nog niet hebben binnengekregen.

  • Levering
  • Wij streven ernaar om de bestellingen in de maanden juni, juli en augustus met een aantal werkdagen te leveren. Door de drukte in deze maanden, kan dit langer duren of wordt de bestelling in twee of meer delen bezorgd. Indien je hebt gekozen voor de afleverwijze in een van onze winkels, krijg je een bericht wanneer je de bestelling in de winkel kunt ophalen. Bestellingen buiten het zomerseizoen zijn veelal binnen enkele werkdagen in huis, met uitzondering van buitenlandse uitgaven. Dit kan variëren van een tot enkele weken.

  • Ja, dat is mogelijk. Bij het afronden van de bestelling wordt gevraagd naar de afleverwijze. Hier kan gekozen worden voor thuisbezorgen of afleveren in onze winkel in Alkmaar.

  • Je ontvangt per mail een afhaalbericht. Controleer ook regelmatig de spambox, hier belanden deze mailtjes helaas wel eens in. In het afhaalbericht staat vermeld vanaf wanneer je het pakket kunt ophalen in de gekozen winkel.

  • Wij versturen de pakketten met een Track & Trace code, brievenbuspost versturen wij zonder Track & Trace code. Zodra je een bericht met jouw code hebt gekregen, moet je de zending kunnen volgen. Wanneer je geen resultaat krijgt, probeer het later dan nog eens. Als je na twee werkdagen nog een resultaat krijgt, laat dit dan aan ons weten via info@maxies.nl.

  • Bestellingen kun je ophalen in onze winkel in het Horizon College Alkmaar. Deze afleverwijze kies je bij het afronden van de bestelling. Zodra de bestelling naar een van de winkels wordt verzonden, krijg je hiervan een afhaalbericht.

  • Door in te loggen op onze website, kun je bij het poppetje bovenaan de bestelstatus volgen. Hier zie je ook de historie van je bestellingen en hoe en welke boeken je kunt retourneren. Indien je een Track & Trace code hebt ontvangen, kun je deze volgen bij PostNL.

  • Uitleg over je geleverde leermiddelen.
  • In het ontvangen pakket tref je een pakbon aan. De pakbon wordt gescheiden door een stippellijn (*******). Boven de stippellijn staan de producten die geleverd zijn. Onder de stippellijn staan de artikelen die nog geleverd moeten worden. Achter deze producten staat de opmerking “Nog niet ontvangen”. De nog niet ontvangen producten worden zo spoedig mogelijk, op dezelfde wijze als het eerste pakket nageleverd.        
    Door in te loggen op maxies.nl kun je jouw bestelling volgen en de verwachte leverdatum zien. Geleverde digitale leermiddelen staat onderaan op de pakbon. Geleverde digitale leermiddelen vind je terug in jouw digitale leeromgeving. 

  • Door in te loggen op onze website, kun je bij het poppetje bovenaan de bestelstatus volgen. Hier zie je ook de historie van je bestelling.

  • Mocht je constateren dat er een product ontbreekt, neem dan binnen acht dagen na ontvangst contact met ons op via het klachtenformulier. Dit geldt ook wanneer je een misdruk hebt ontvangen. Voor vragen kan je gebruik maken van ons Contactformulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en druk op verstuur. Wij reageren binnen twee werkdagen. Voor andere vragen kun je ook contact met ons opnemen via info@maxies.nl

  • Retouren kun je zelf online aanvragen. Je dient daarvoor in te loggen op je Maxies-account. Ga na het inloggen rechtsboven naar het poppetje en klik op Retouren. Hier klik je op de order waarvan je boeken retour wilt sturen. Indien staat aangegeven dat je de boeken niet kunt retourneren, is de retour termijn van twee maanden verstreken. Staat dit niet aangegeven, vink dan de boeken aan die je retour wilt sturen. Er wordt gevraagd om een retourbon af te drukken. Controleer deze bon goed en stuur de boeken samen met de retourbon terug. De volledige procedure staat beschreven op https://www.maxies.nl/garantieregeling

    Licenties kun je alleen retourneren als je deze nog niet hebt gebruikt. Dit doe je ook volgens de hierboven beschreven stappen.

  • Afhankelijk van de school waar je je opleiding gaat volgen, kunnen er op lijst/pakbon zogenaamde “inningen” vermeld staan. Dit zijn kosten die je voor je opleiding moet betalen en die wij, in opdracht van jouw school, incasseren. Wij dragen de kosten van de inningen over aan school.

    Let op: wij leveren geen inningen. De school levert het product van de inning.              
    Deze artikelen zijn te herkennen aan de ** voor de titel van het product.

  • Digitaal lesmateriaal wordt in de meeste gevallen voor je klaargezet in jouw Elektronische Leeromgeving (ELO). De digitale producten staan onderop de pakbon vermeld. Je ontvangt ook een mailt over hoe je het digitale lesmateriaal moet activeren. Deze mail ontvang je op het emailadres dat bij ons bekend is.

    Het kan zijn dat je een envelop hebt ontvangen met daarin een activeringscode of een sticker (voucher). In deze envelop staat beschreven waar en hoe je de code moet activeren.

    Let op! Activeer je licentie uitsluitend na instructie van je docent. Volg dus niet de instructie zoals beschreven staat op het product! Gooi geen materialen weg die je in dit pakket ontvangt! Er kan nog een inlogcode op staan.

  • Het kan zijn dat je de bestelling niet in 1 keer hebt ontvangen. Dit staat ook op de pakbon vermeld. De boeken die je nog moet krijgen worden nageleverd. Indien je hebt gekozen voor afleverwijze thuisbezorgen, ontvang je de boeken een aantal werkdagen later thuis. Indien je hebt gekozen voor afleverwijze in een van onze winkels, ontvang je een nieuw afhaalbericht voor de nalevering.

  • Mocht je constateren dat er een product ontbreekt, neem dan binnen acht dagen na ontvangst contact met ons op via het Klachtenformulier. Dit geldt ook wanneer je een misdruk hebt ontvangen. Voor vragen kan je gebruik maken van ons Contactformulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en verstuur het. Wij reageren binnen twee werkdagen. Voor andere vragen kun je ook contact met ons opnemen via info@maxies.nl

  • Betalen
  • Zodra de benodigde producten in de winkelwagen zijn geplaatst, ga je de bestelling afronden. Je krijgt de vraag of je via Ideal wilt betalen. Je vinkt dit dan aan. Daarna vul je alle benodigde gegevens in, naam, adres, postcode, bankrekeningnummer etc en zo ook je e-mailadres. Hierna opent de betaalmodule van je gekozen bankinstelling. U volgt de aangewezen stappen en daarmee is de bestelling voltooid.

  • Ja dit kan. Door te kiezen een afleverwijze in een van de winkels, kun je ervoor kiezen om in de winkel te betalen of direct. Als je direct wilt betalen, doe je dit via iDEAL.

  • Dit is alleen mogelijk als je ervoor kiest om de boeken af te halen in een van onze winkels. Je stelt dan de betaling uit tot het moment dat je de boeken op komt halen. Wanneer je voor thuisbezorgen kiest is het niet mogelijk om later te betalen.

  • Het is voor een beperkt aantal scholen mogelijk om in termijnen te betalen. Indien dit bij jouw school mogelijk is krijg je een knop te zien bij de betaling van je bestelling. Er zijn altijd kosten verbonden aan het betalen in termijnen. De eerste termijn dient direct betaald te worden, zodra dit geregistreerd staat zal het pakket worden verzonden.

  • Wanneer je werkgever garant wilt staan voor de betaling van jouw leermiddelen, dan kan de werkgever gebruik maken van promocodes.

    Wat is een Maxies promocode?

    De Maxies promocode is alleen van toepassing indien de benodigde leermiddelen door de werkgever worden betaald. De code is eigenlijk een werkgeverscode die nodig is om de benodigde leermiddelen op rekening van de werkgever aan te schaffen. De betreffende werkgever(s) maken de codes aan en verstrekken die aan de betreffende leerlingen.

    De werkgever dient contact op te nemen met de Lisette Werter Groep om in het bezit te komen van de benodigde codes. De werkgever kan de promocode hier aanvragen.

    De student plaatst zijn/haar “bestelling van schoolkosten” op onze bestelwebsite en gebruikt op de aangegeven plaats de ontvangen promocode. Uiteraard kan ook een ander de bestelling plaatsen, mits deze op naam van de betrokken student gezet wordt. De werkgever ontvangt een factuur volgens een vooraf afgesproken specificatie.

  • Studiefinanciering

    Voor mbo, hbo of universiteit kun je studiefinanciering en een aanvullende beurs aanvragen. Word je 18 en zit je op vmbo, havo of vwo? Vraag dan tegemoetkoming / aanvullende toelage scholieren aan.

    Studiefinanciering bestaat uit verschillende onderdelen, basisbeurs, aanvullende beurs, studentenreisproduct en/of lening. Je bepaalt zelf welke onderdelen je aanvraagt. 

    Klik hier voor meer informatie.

     

    Stichting Leergeld.

    Ga je als 16/17 jarige naar het MBO en kunnen je ouders de boeken, laptop of andere leermiddelen niet betalen?

    Leergeld zet zich in voor schoolgaande kinderen (in de leeftijd van 4 tot 18 jaar) uit gezinnen met minimale financiële middelen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes.

    Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op hulp van een lokale stichting Leergeld indien zij bepaalde binnen- of buitenschoolse activiteiten voor hun kinderen niet kunnen betalen en een aantoonbaar besteedbaar inkomen hebben dat beneden 120% van het bijstandsniveau ligt.

    Lokale Leergeld stichtingen kunnen vanwege een (tijdelijk) gebrek aan voldoende financiële middelen noodgedwongen afwijken van deze algemene Leergeld criteria. Zo kan het zijn dat zij bijvoorbeeld (tijdelijk) andere leeftijdsgrenzen hanteren of een andere inkomensgrens.

    Klik hier voor een lokale Leergeld stichting bij u in de buurt.

     

    Studiefonds school

    Heb je onvoldoende financiële middelen om je opleiding of specifieke onderdelen van de opleiding te kunnen betalen en heeft dat gevolgen voor de voortzetting of afronding van je opleiding, dan kun je een aanvraag indienen bij het Studiefonds. Het Studiefonds kan alleen helpen als ook je eigen sociale netwerk, de gemeente waarin je woont, fondsen of DUO (studiefinanciering) geen bijdrage kunnen leveren. Er geldt een procedure die beschrijft aan welke voorwaarden je moet voldoen.

    Vraag op jouw school naar de mogelijkheden.

     

    Studiebudgetplan

    StudieBudgetPlan is een unieke manier om alle school- en studiekosten op een makkelijke manier gespreid te betalen. 
    De rekening van de studieboeken komt altijd ongelegen. Net na de vakantie en net na allerlei andere onkosten, zoals die nieuwe fiets, schoolagenda en alle andere schoolspullen. Het StudieBudgetPlan biedt uitkomst! Zij geven je extra financiële ruimte om de studiekosten te spreiden. Zij schieten de rekeningen voor en je betaalt terug in het door jou gewenste aantal maanden. 

    Klik hier voor meer informatie.

  • Licenties / digitaal lesmateriaal
  • Als je de door jou bestelde en betaalde licentie niet ziet in de ELO van school of je kunt deze niet activeren, kun je contact met ons opnemen. Hieronder staat per school beschreven waar de licentie moet staan en waar je contact met ons kunt opnemen.

    Albeda

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    Arcus

    1. Inloggen op natschool.arcuscollege.nl
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze gaat dan werken
    4. Wanneer de licentie het onder Studieroutes niet doet, klik dan op het Home scherm onder Bestellen Leermiddelen op Naar jouw licenties
    5. Je komt terecht op de Maxies ELO, ook hier staan jouw licenties
    6. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    7. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop.

     

    Horizon College

    1. Inloggen op de Horizon Cumlaude omgeving
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    4. Wanneer de licentie niet onder Studieroutes staat > klik dan op Handige links
    5. Klik op Digitale leermiddelen
    6. Je komt terecht op de Maxies ELO, hier staan jouw licenties
    7. Klik op de licentie die je wilt gebruiken, deze zal dan werken
    8. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    Leeuwenborg

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

                                                                                                                                               

    Nova College

    1. Log in op Mijn Nova Portal
    2. Klik op Mijn Leermiddelen – Student
    3. Klik op Mijn Leermiddelen
    4. Je komt terecht op de Maxies ELO, hier staan jouw licenties
    5. Klik op de licentie die je wil gebruiken
    6. Als er om een activatiecode gevraagd wordt, staat deze onder het plaatje van de licentie

     

    Roc De Leijgraaf             

    1. Inloggen op Mijn Leijgraaf
    2. Ga naar Mijn Apps
    3. Klik op Maxies Licenties
    4. Zodra je op de tegel van de Licentie klikt, werkt deze
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hier

                                                                                                                                     

    ROC Kop van Noord-Holland

    1. Inloggen op de ROC Kop van Noord-Holland Cumlaude omgeving
    2. Klik op studieroutes > hier staan de licenties voor de student klaar
    3. Druk op de betreffende licentie, en daarna weer op licentie
    4. Bij problemen met de licentie, ga dan naar het Home scherm, en druk aan de rechterkant op problemen met digitale leermiddelen.
    5. Via deze weg kan je een melding bij ons indienen. Nadat je de melding verstuurd hebt, pakken wij dit zo snel mogelijk op.
       

    Techniek College Rotterdam

    1. Inloggen op natschool.zadkine.nl
    2. Klik op Studieroutes
    3. Klik op het logo van Lisette Werter Groep
    4. Klik op de licentie die je wilt gebruiken
       

    VAVO Lyceum van Twente

    1.  Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

     

    ROC Midden Nederland

    1. Inloggen op www.maxies.nl met de gegevens waarmee ook de bestelling is geplaatst.
    2. Ga naar het poppetje bovenaan en klik op “Naar je licenties”
    3. Kijk in het tabblad Niet geactiveerd wat nog geactiveerd moet worden.
    4. Indien er een code toegewezen is, schrijf de code op, druk op de tegel en vul de code in.
    5. Rechtsboven zie je een vraagteken, heb je vragen of werkt de licentie niet, druk dan hierop

  • Het is belangrijk dat de digitale content op jouw eigen naam staat, jij moet tenslotte de content gaan gebruiken. Controleer bij jouw bestelgeschiedenis of de bestelling op jouw naam en studentnummer zijn geplaatst.  Indien de bestelling juist is geplaatst vind je de bestelling in jouw online omgeving, zie de beschrijving bij de eerste vraag.         
    De meeste digitale content ontvang je digitaal, je krijgt een mail hierover van ons (controleer je spambox). Soms krijg je thuis een envelop met daarin een code of sticker met een activeringscode. Hierbij staat volledig beschreven wat je moet doen om de code te activeren.

    Wanneer je de licentie niet in jouw online omgeving van school terug vind, laat ons dit weten door een mail te sturen naar info@maxies.nl

  • Deze kosten worden automatisch toegevoegd aan de order wanneer je een (of meerdere) producten van Uitgeverij Deviant hebt besteld, waarbij sprake is van een online component / licentie. Deze kosten zijn voor het activeren van het digitale gedeelte.

  • Retouren / annuleren
  • Binnen 14 dagen na ontvangst ontvang je 100% van je aankoopbedrag retour.              
    Na 14 dagen na ontvangst zijn er kosten aan verbonden (20% van het betreffende bedrag).  
    Na twee maanden na ontvangst worden er geen artikelen meer teruggenomen. Je kunt dan kijken of wij de boeken inkopen, dit staat onderaan de webpagina van www.maxies.nl             
    Voor de volledige retourprocedure klik hier.

    (Retour)verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening.

  • Alle producten kunnen retour gestuurd worden, mits ze voldoen aan de gestelde eisen, zie de retourprocedure Uitzonderingen hierop zijn geactiveerde licenties en combinatieproducten waarbij de licentie geactiveerd is.

  • Het is van belang om je retourbon mee te sturen. Indien je artikelen retour stuurt die niet op de retourbon staan: worden deze geweigerd. De artikelen zullen vernietigd worden. Je ontvangt daar geen geld van retour.

  • Wij zullen het retourbedrag binnen 2 weken op je rekening retour storten. (Indien de betreffende order volledig is betaald. Anders wordt het verrekend met het openstaand bedrag).

  • Lisette Werter Groep
    Postbus 14
    1713 ZG Obdam

  • Als jouw bestelling nog niet is verwerkt, kunnen wij het artikel voor je annuleren. Neem hiervoor contact met ons op via info@maxies.nl, vermeld hierin wat je geannuleerd wilt hebben en van welke order.  Wanneer het product al is verzonden, kun je het artikel zodra het bij je binnen is retourneren. In de flyer die je krijgt bij de bezorging, staat vermeld hoe je dit kan doen, of zie de retourprocedure.

  • Verkopen van gebruikte boeken
  • Ja, je kan jouw gebruikte boeken verkopen! Op onze homepage kun je gebruik maken van de tool “Verkoop jouw boeken”. De tool geeft aan of we de boeken inkopen en voor welke prijs.

  • Nee, wij selecteren de titels die we terugkopen. Van sommige titels hebben wij voldoende voorraad en zullen we om die reden niet inkopen. Het kan ook zijn dat de boeken niet meer op de leermiddelenlijsten staan en dus niet meer door de scholen worden gebruikt, waardoor wij deze boeken niet zullen inkopen.

    Wij kopen alleen boeken in die in goede staat zijn. Hier geldt dat er niet in de boeken geschreven mag zijn en dat ze niet beschadigd mogen zijn. Ons personeel beoordeelt of de boeken ingekocht of geweigerd worden. Indien een boek teveel beschadigd binnen komt of er is in geschreven wordt deze alsnog geweigerd. Deze artikelen worden niet aan je retour gezonden. De artikelen zullen worden vernietigd, je ontvangt daar geen geld van retour.

    Indien je artikelen retour stuurt die niet op de officiële uitgeprinte inkoopbon staan: worden deze geweigerd. De artikelen zullen vernietigd worden. Je ontvangt daar geen geld van retour.

    Indien je artikelen retour stuurt zonder officiële uitgeprinte inkoopbon kan het zijn dat deze allemaal worden geweigerd. De artikelen zullen vernietigd worden en ontvang je niet retour. Je ontvangt geen vergoeding.

  • Je kunt het hele jaar boeken ter verkoop aanbieden.

  • De inkoopprijs bedraagt 35% van de op dat moment door Lisette Werter Groep bepaalde verkoopprijs (door jaarlijkse prijsverhogingen voor jou gunstig).

  • Je ontvangt het bedrag met twee weken op je rekening, mits de boeken geaccepteerd worden. In verband met de veiligheid wordt het bedrag niet contant terugbetaald, maar op een door jou opgegeven rekeningnummer teruggestort.

  • Indien alle gegevens bij ons bekend (en correct) zijn én de boeken geaccepteerd worden, wordt het bedrag met twee weken naar je overgemaakt.

  • Huren van leermiddelen
  • Met een aantal scholen hebben wij de afspraak dat boeken gehuurd kunnen worden. Kijk bij de boekenlijsten van jouw school of voor jou ook de mogelijkheid tot het huren van boeken bestaat. Indien een school een huurmogelijkheid heeft wordt dit op de boekenlijst aangegeven.

  • Huurboeken blijven meerdere jaren op rij in omloop, de kans is dus groot dat je een gebruikt boek ontvangt.

  • Mocht je constateren dat het boek wat je hebt ontvangen beschadigd is of er is in geschreven, dien je dit binnen acht dagen na ontvangst van het boek aan ons door te geven. Dit kan doormiddel van het klachtenformulier. Als het boek nog wel bruikbaar is, wordt er op jouw factuur een notitie van gemaakt zodat je aan het einde van het schooljaar hier niet voor hoeft te betalen. Mocht het zo zijn dat het boek niet meer bruikbaar is, dan wordt het boek omgeruild. Zend nooit artikelen retour zonder voorafgaand overleg.

  • Aan het einde van het schooljaar ontvang je van ons een huurinleverformulier. Hierop staat wanneer, waar en welke boeken je in moet leveren. Gelieve het huurinleverformulier mee te nemen als je de boeken komt inleveren.

  • Als je besluit om jouw boek alsnog te kopen, dan ontvang je een rekening met hierop het verschilbedrag van de huidige nieuwprijs van het boek en het bedrag dat je betaald hebt.

  • Overig
  • Ben je vergeten je kluisje leeg te halen voordat de huurovereenkomst ten einde liep? Wij slaan de kluisinhoud nog een aantal maanden op.

    Je krijgt de kluisinhoud terug door een mail te sturen naar info@maxies.nl en door €25,- over te maken naar:  NL56 ABNA 047 84 81 055. In deze mail geef je jouw Naam- en adresgegevens, studentnummer en kluisnummer door, geef ook door op welke locatie jij de kluisinhoud komt ophalen, Obdam of Alkmaar. 

    Bij het overmaken vermeld je in de notitie jouw studentnummer en NAW-gegevens. Vanaf het moment dat het bedrag bij ons binnen is, zorgen wij ervoor dat de kluisinhoud verplaatst wordt naar 1 van onze winkels (in Obdam of Alkmaar). De winkel in Alkmaar is vanaf het nieuwe schooljaar weer open. Het duurt ongeveer 1 tot 1,5 week voordat jouw kluisinhoud in de aangegeven winkel ligt. Na 1 tot 1,5 kun je naar de opgegeven winkel en daar je pakket ophalen.

  • De pakbon        
    In het ontvangen pakket tref je een pakbon aan. De pakbon wordt gescheiden door een stippellijn (*******). Boven de stippellijn staan de producten die geleverd zijn. Onder de stippellijn staan de artikelen die nog geleverd moeten worden. Achter het product staat de opmerking “Nog niet ontvangen”. De nog niet ontvangen producten worden zo spoedig mogelijk, op dezelfde wijze als het ontvangen pakket nageleverd. Geleverde digitale leermiddelen staan onderaan op de pakbon. Geleverde digitale leermiddelen vind je terug in jouw digitale leeromgeving.             
    Door in te loggen op maxies.nl kun je jouw bestelling volgen en de verwachte leverdatum zien.

    Inningen / bewijs van betaling
    Afhankelijk van de school waar je je opleiding gaat volgen, kunnen op de lijst/pakbon zogenaamde “inningen” vermeld staan. Dit zijn kosten die je voor je opleiding moet betalen en die wij, in opdracht van jouw school, incasseren. Wij dragen de kosten van de inningen over aan school.

    Let op: wij leveren geen inningen. De school levert het product van de inning.              
    Deze artikelen zijn te herkennen aan de ** voor de titel van het product.

    Naleveringen
    Het kan zijn dat je de bestelling niet in één keer hebt ontvangen. Dit staat ook op de pakbon vermeld. De boeken die je nog moet krijgen worden nageleverd. Indien je hebt gekozen voor afleverwijze thuisbezorgen, ontvang je de boeken vanzelf thuis. Indien je hebt gekozen voor afleverwijze in een van onze winkels, ontvang je een nieuw afhaalbericht voor de nalevering. In het eerste afhaalbericht staat vermeld of er nog boeken nageleverd worden.

    Een manco/misdruk     
    Mocht je constateren dat er een product ontbreekt, neem dan binnen acht dagen na ontvangst contact met ons op via het Klachtenformulier. Dit geldt ook wanneer je een misdruk hebt ontvangen. Voor vragen kan je gebruik maken van ons Contactformulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en verstuur het. Wij reageren binnen twee werkdagen. Voor andere vragen kun je ook contact met ons opnemen via info@maxies.nl

     

    Retouren
    Retouren kun je zelf online aanvragen. Je dient daarvoor in te loggen op je Maxies-account. Ga na het inloggen rechtsboven naar het poppetje en klik op Retouren. Hier klik je op de order waarvan je boeken retour wilt sturen. Indien staat aangegeven dat je boeken niet kunt retourneren, is de retour termijn van twee maanden verstreken. Indien het binnen de twee maanden is, vink je de boeken aan die je retour wilt sturen. Er wordt dan gevraagd om een retourbon af te drukken. Controleer deze bon goed en stuur de boeken samen met de retourbon terug. De volledige procedure staat beschreven op https://www.maxies.nl/garantieregeling

    Licenties kun je alleen retourneren als je deze nog niet hebt gebruikt. Dit doe je ook volgens de hierboven beschreven stappen.

  • Student To Go (Horizon College Alkmaar)

    Kruseman van Eltenweg 4 - 1817 BC Alkmaar

    Openingstijden:
    Maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00 uur

     

    Obdam Copy Power

    Dorpsstraat 84 - 1713 HK Obdam

    Openingstijden:
    Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.45 uur
    Zaterdag: 9.00 - 16.30 uur
    Geen koopavond

    Deze locatie is een winkel met een assortiment wenskaarten, kantoorartikelen en hobby-artikelen.
    Daarbij is hier de beschikking over zeer geavanceerde kopieer-apparatuur.

  • Studiefinanciering

    Voor mbo, hbo of universiteit kun je studiefinanciering en een aanvullende beurs aanvragen. Word je 18 en zit je op vmbo, havo of vwo? Vraag dan tegemoetkoming / aanvullende toelage scholieren aan.

    Studiefinanciering bestaat uit verschillende onderdelen, basisbeurs, aanvullende beurs, studentenreisproduct en/of lening. Je bepaalt zelf welke onderdelen je aanvraagt. 

    Klik hier voor meer informatie.

     

    Stichting Leergeld.

    Ga je als 16/17 jarige naar het MBO en kunnen je ouders de boeken, laptop of andere leermiddelen niet betalen?

    Leergeld zet zich in voor schoolgaande kinderen (in de leeftijd van 4 tot 18 jaar) uit gezinnen met minimale financiële middelen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes.

    Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op hulp van een lokale stichting Leergeld indien zij bepaalde binnen- of buitenschoolse activiteiten voor hun kinderen niet kunnen betalen en een aantoonbaar besteedbaar inkomen hebben dat beneden 120% van het bijstandsniveau ligt.

    Lokale Leergeld stichtingen kunnen vanwege een (tijdelijk) gebrek aan voldoende financiële middelen noodgedwongen afwijken van deze algemene Leergeld criteria. Zo kan het zijn dat zij bijvoorbeeld (tijdelijk) andere leeftijdsgrenzen hanteren of een andere inkomensgrens.

    Klik hier voor een lokale Leergeld stichting bij u in de buurt.

     

    Stichting Leergeld.

    Ga je als 16/17 jarige naar het MBO en kunnen je ouders de boeken, laptop of andere leermiddelen niet betalen?

    Leergeld zet zich in voor schoolgaande kinderen (in de leeftijd van 4 tot 18 jaar) uit gezinnen met minimale financiële middelen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes.

    Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op hulp van een lokale stichting Leergeld indien zij bepaalde binnen- of buitenschoolse activiteiten voor hun kinderen niet kunnen betalen en een aantoonbaar besteedbaar inkomen hebben dat beneden 120% van het bijstandsniveau ligt.

    Lokale Leergeld stichtingen kunnen vanwege een (tijdelijk) gebrek aan voldoende financiële middelen noodgedwongen afwijken van deze algemene Leergeld criteria. Zo kan het zijn dat zij bijvoorbeeld (tijdelijk) andere leeftijdsgrenzen hanteren of een andere inkomensgrens.

    Klik hier voor een lokale Leergeld stichting bij u in de buurt.

     

    Studiefonds school

    Heb je onvoldoende financiële middelen om je opleiding of specifieke onderdelen van de opleiding te kunnen betalen en heeft dat gevolgen voor de voortzetting of afronding van je opleiding, dan kun je een aanvraag indienen bij het Studiefonds. Het Studiefonds kan alleen helpen als ook je eigen sociale netwerk, de gemeente waarin je woont, fondsen of DUO (studiefinanciering) geen bijdrage kunnen leveren. Er geldt een procedure die beschrijft aan welke voorwaarden je moet voldoen.

    Vraag op jouw school naar de mogelijkheden.


    Studiebudgetplan

    StudieBudgetPlan is een unieke manier om alle school- en studiekosten op een makkelijke manier gespreid te betalen. 
    De rekening van de studieboeken komt altijd ongelegen. Net na de vakantie en net na allerlei andere onkosten, zoals die nieuwe fiets, schoolagenda en alle andere schoolspullen. Het StudieBudgetPlan biedt uitkomst! Zij geven je extra financiële ruimte om de studiekosten te spreiden. Zij schieten de rekeningen voor en je betaalt terug in het door jou gewenste aantal maanden. 

    Klik hier voor meer informatie.